fragor

Frågor & svar


Vad för städtjänster erbjuder Higia flytt och städ AB? 
Vi erbjuder städtjänster inom hemstädning, kontorsstädning, storstädning, flyttstädning, fönsterputs och visningsstäd. 

Hur blir jag kund hos er?
 
Det är väldigt enkelt att bli kund hos oss då ni både kan ringa oss, skicka sms eller kontakta oss via vår hemsida.
Vår policy är att ta kontakt med er senast 24 timmar efter att ni tagit den första kontakten med oss. 

Hur lång tid efter anmälningen kommer ni och utför städningen?
 
Efter ett hembesök för en konsultation, bestämmer vi gemensamt hur ditt/ert personliga städschema kommer att se ut. 

Behöver jag vara hemma när ni kommer och städar?
 
Första gången vi kommer och städar kan det vara bra om ni är hemma. Ni kan då se hur vi arbetar samt ställa eventuella frågor.
Om vi har kvitterat ut en nyckel behöver ni inte vara hemma resterande gånger. Enkel och smidig service! 

Vad händer om något skulle gå sönder?
 
Om oturen är framme och något skulle råka gå sönder så är vi försäkrade.
Vi står därför för hela kostnaden och erbjuder ekonomisk ersättning, en ny och likvärdig vara eller i vissa fall avdrag för städkostnaden. 

Vad händer om jag inte
 är nöjd med tjänsten? 
I alla våra städningar ingår alltid 100 % nöjd kundgaranti vilket innebär att om ni mot förmodan inte blir nöjda med den
utförda tjänsten så kommer vi och gör om detta moment igen, helt gratis.
Ni har två dagar på er efter utförda städningen att anmäla detta så bokar vi så snabbt som möjligt kan boka en ny tid. 

Kan jag avboka en
 städtid? 
Ja, det kan ni göra. För att avboka en städtid behöver ni höra av er till oss via mejl eller telefon senast 24 timmar innan städningen skulle påbörjats. 
Om städningen avbokas senare än 24 timmar innan debiteras en avgift som motsvarar halva priset av den slutgiltiga kostnaden.  

Hur lång är uppsägningstid för städtjänster?
 
Om ni av något skäl vill säga upp någon av våra städtjänster så gäller det en månads uppsägningstid.  

Är ni försäkrade?
 
Ja, vi är försäkrade. 

Jobbar ni på helgerna?
 
Vi erbjuder våra tjänster sju dagar i veckan. Under helger och röda dagar tillkommer en extra avgift på 20 procent av den totala kostnaden. 

Hur betalar jag?
 
Betalning sker via en faktura som skickas månadsvis. 

Vad behöver jag tänka på inför städningen?
 
Du som kund behöver inte göra så mycket innan städningen. Det beror på om du vill att det ska ingå i städuppdraget att vi även plockar iordning.
Om du vill hålla ner antalet timmar är det en fördel om hyll- samt golvytor är tömda.